Zajtalan, nagy nyomatékú koaxhajtómű


E-mail
Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 

2010.01.29. forrás: gyártástrend

A Maxon új KD 32-es koaxiális hajtóműve két hagyományos hajtóműtípus kedvező tulajdonságait egyesíti: a csigahajtás zajszegénységét kombinálja a bolygóművek nagy nyomatékával és egytengelyűségével. Az új hajtómű első fokozata érdemel különös figyelmet, hiszen itt lépnek fel a legnagyobb kerületi sebességek, és így a hajtómű zaja is nagyobbrészt itt keletkezik.

KoaxhajtóműA Maxon új, szabadalommal védett hajtáskonstrukciója lényegesen csökkenti ezt a zajt. A motortengelyre szerelt fogaskerék csigaszerű kiképzésű. A csiga három ferdén elhelyezett bolygókereket hajt, és ezek kapcsolódnak végül az egyenesen fogazott koszorúhoz. A műanyagból készült, csigakerékként is felfogható bolygókerekek szinte semmilyen zajt nem keltenek. Minden további fokozat egy-egy szokásos bolygómű. Ez a felépítés igen csendes járást eredményez nagy nyomatékterhelhetőség mellett. A mindössze 32 mm átmérő és a be- és kihajtás koaxiális elrendezése helytakarékos alkalmazást tesz lehetővé. Az első fokozat többféle áttételének köszönhetően ugyanazon teljes áttétel különféle hatásfokkal valósítható meg, ami bővíti a felhasználási lehetőségeket. A 11:1-től 1091:1-ig terjedő tartományban különféle standard áttételek szállíthatók. Újdonság a motoroldalra szerelt tengelykapcsoló elem is, amely axiálisan tehermentesíti a motortengelyt. Akár 8000 fordulat/perces behajtás sem jelent problémát. A KD 32 hajtómű a Maxon építőkocka-rendszerébe épülve számos motortípusra rászerelhető. A zajszegény hajtás előnyös a különféle kéziszerszámoknál és az orvosi technikában mindenütt, ahol a hajtás a betegek környezetében működik.