A Volkswagen világelső akar lenni


E-mail
Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 

2010.01.12. forrás: Vg online

Európa legnagyobb autógyára, a Volkswagen AG rekordot jelentő értékesítési forgalmat bonyolított le 2009-ben, és az a célkitűzése, hogy 2018-ra lekörözi a Toyotát, a jelenleg első számú autógyártót.

 

A Volkswagen tavaly 6,29 millió gépjárművet adott el, 1,1 százalékkal többet, mint az előző évben - közölte Christian Klingler, a cég értékesítési vezetője a detroiti autókiállításon. Ezzel a Volkswagen részesedése a globális piacon 10,3 százalékról 11,4 százalékra nőtt. Martin Winterkorn, a cég elnök-vezérigazgatója bejelentette, hogy maguk mögé akarják utasítani a Toyotát, a világ legnagyobb autógyártóját, mind a globális kiszállítások, mind a profit tekintetében. A wolfsburgi székhelyű cég a kihívást jelentő üzleti környezet ellenére is növelni akarja piaci részesedését 2010-ben. A Volkswagen különösen jó eredményeket ért el Kínában, ahol 34 százalékkal növelte eladásainak számát, elérve az 1,4 millió járművet. Európában az autócsere programok segítették a német konszernt, amely elsősorban Németországban ért el kiugró eredményt.

Ami a cégcsoport terveit illeti, az UniCredit elemzője a Bloombergnek nyilatkozva úgy vélte, hogy az elmúlt két évet figyelembe véve a Volkswagen ígéretes úton van. Különösen igaz ez a fejlődő piacokra, ahol riválisainál jobban pozicionálja magát.

Mint arról tegnap beszámoltunk, a Volkswagen értékesítését az Egyesült Államokban 2013-ra 400 000 - 450 000 járműre készül növelni. Ezen kívül jó esélyt lát arra, hogy a Volkswagen ekkorra ismét nyereséges legyen az amerikai piacon.

A konszern december közepén részesedést vásárolt a Suzukiból azért, hogy a Maruti Suzukin keresztül léphessen be az indiai piacra. A bejelentés szerint a Volkswagen hamarosan egy olcsó kiasutót mutat be az indiai piacon, amelyet a Suzukival közösen gyárt.

A cég a személyautógyártás mellett a tehergépjárművek piacán is terjeszkedik. A múlt hónapban közölte, hogy megvásárolja az MAN-t. Ezzel a tulajdonjogi átfedések következtében a Volkswagen, az MAN és a rivális Scania között hármas együttműködés jön létre.