2010 sem lesz könnyű év az Audi Hungaria-nál |
2009.12.10. forrás:mfor.hu Az Audi Hungaria-nál az értékesítés területén új elem, hogy az idén gyártott motorok 6,6 százalékát Kínába exportálták. A globális autópiaci keresletcsökkenésből adódóan az idén a tavalyinál kevesebb motor készült Győrött, de a második félévben néhány százalékos emelkedést értek el az első félév több mint 30 százalékos visszaesésével szemben – hangoztatta az elnök. Beszámolt arról is, hogy az Audinál is tapasztalható, hogy a krízis a nagyobb űrtartalmú motorokat jobban sújtotta. Azonban a nehézségek ellenére sem mondtak le az innovációtól: az év folyamán 12 új motor gyártását kezdték meg, amelyeknek kedvező az üzemanyag fogyasztása és a szén-dioxid kibocsátása. Úgyszintén visszaesés következett be a járműgyártásban, a vállalat vezetése azonban felkészült arra, hogy az igények a recesszió elmúltával ismét emelkedni fognak az Audi TT sportkocsik különböző típusai iránt. Az elnök szólt azokról az intézkedésekről, amelyeket a gazdasági-pénzügyi válságból adódó gondok kezelésére tettek a győri vállalatnál. “Hűvös fejjel” elemezték a helyzetet, s három sarokpontot rögzítettek. A minőségből nem engednek, a költségeket kordában tartják és megőrzik a foglalkoztatást. Johannes Roschek szólt az Európai Bizottság folyamatban lévő hivatalos vizsgálatáról, amelynek célja annak megállapítása, hogy az Európai Unió állami támogatási szabályainak megfelel-e az a támogatás, amelyet a magyar kormány a győri Audi elmúlt években megkezdett motorgyári fejlesztéseinek ítélt meg. A pénzügyi vezető szerint a beruházás a jövőbe mutató technológiák Győrbe telepítését teszi lehetővé. Mind a magyar kormány, mind az Audi azt az álláspontot képviseli, hogy a támogatás az uniós előírásoknak megfelel – hangoztatta a pénzügyi vezető.
|