A vállalkozóbarát törvények a kulcs a versenyképesség növeléséhez


E-mail
Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 

2010.03.18. forrás:mfor.hu

A mikro-, kis- és középvállalkozások véleménye alapján idén leginkább az adózási helyzet javulása és a vállalkozóbarát törvények, valamint a megrendelések növekedése segítené leginkább a magyarországi cégek versenyképességét. Ezzel szemben a munkahelyteremtő programok, a hitelkondíciók javulása, a képzettebb munkaerő nem játszik számottevő szerepet a kkv-k versenyképességének növelésében - derül ki a 700 vállalkozás megkérdezésével végzett K&H kkv bizalmi index kutatásból. A legutóbbi K&H kkv bizalmi index kutatás keretében a mikro-, kis- és középvállalkozásokat arról kérdezték hogy, véleményük szerint mi javítaná leginkább cégük versenyhelyzetét 2010-ben. A megkérdezettek legnagyobb arányban az adózási helyzet javulását és a vállalkozóbarát törvényeket (19%), valamint a megrendelések növekedését (19%) tartják fontosnak ahhoz, hogy cégük versenyképessége javuljon. A gazdasági/iparági fellendülés a megkérdezett vállalkozások 17%-a szerint javítana versenyhelyzetükön. A versenyképesség növelés szempontjából középmezőnyben végzett tényezőket – a finanszírozási feltételek javítása/állami támogatások növelése, vevők helyzetének javulása, új piacok elérése, árfolyamok javulása - durván minden tizedik vállalkozás tartja fontosnak.

A felmérés során jelentős eltéréseket tapasztaltak az ágazatok szempontjából a téren, hogy mely tényezőket tekintik a vállalkozások a leginkább fontosnak versenyképességük növelése céljából. Az ipari cégek szempontjából a megrendelések növekedése jelentené az elsődleges kiugrási lehetőséget, a kereskedelemben azonban az adózási környezet pozitív változását tartaná különösen fontosnak. A szolgáltatóiparban a gazdasági/ipari fellendülést jelölték meg elsődlegesen versenyképességet növelő tényezőként, míg a mezőgazdasági cégek e szempontból az árfolyamok javulását, a forint stabilizálódását tekintik leginkább fontosnak.

K&H kkv bizalmi indexA K&H és a GfK 2004 óta készíti el a mikro-, kis- és középvállalkozások körében végzett bizalmi index kutatást. A felmérés célja a magyarországi székhelyű, 1 milliárd forint (2009-ig 700 millió forintig) éves árbevétel alatti társaságok következő egy évre vonatkozó várakozásainak megismerése. Az adatvétel negyedévente, 700 vállalkozás megkérdezésével történik.