Járműbiztonsági fejlesztések a Knorr-Bremse-nél |
2011. február 07. forrás: Auto Pro A Knorr-Bremse számos járműbiztonsággal összefüggő rendszert fejleszt, a forgalom növekedésével ugyanis egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a sofőrök tehermentesítését és a balesetek megelőzését célzó új technológiák. A haszonjárművekhez gyártott elektronikus gépkocsivezető asszisztenciával és biztonsági rendszereivel a Knorr-Bremse lényegesen hozzájárul a járművek stabilizálásához és az ütközések elkerüléséhez – olvasható a társaság Féken tartott lendület című magazinjának legutóbbi számában. A balesetek elkerülése a leghatékonyabban valamennyi asszisztencia rendszer összekapcsolásával és közvetlen a fékrendszerhez való csatolásával érhető el. A Knorr-Bremse átfogó biztonsági rendszert kínál azzal, hogy funkciókat – például a kapcsolóponti szabályozást (Coupling Force Control, CFC), a kipörgésgátlás-szabályozást (ASR), a retardervezérlést és elektronikus stabilitásprogramot (ESP) – integrál az EBS és ABS fékvezérlések legaktuálisabb platformjaiba.Az ESP integrálása az EBS rendszerbe minden eddiginél aktuálisabbá vált, mivel 2011-től Nyugat-Európában az egyes haszonjárművekben kötelező a stabilitást biztosító elektronika alkalmazása. Az ESP jelentős szerepet játszik a fék-és motorvezérlő rendszerek működésében, segíti a sofőrt a biztonságos közlekedésben illetve a kritikus helyzetek kezelésében. Az egyes kerekeken megfelelően működtetett fékek megóvnak a felborulástól és a „bebicskázástól”, illetve segítenek a balesetek megelőzésében. A különböző szegmensek követelményei mellett a Knorr-Bremse fejlesztés fókuszában a régió specifikus piaci követelmények és adottságok szerepelnek. Ezt az IAA-n az ABS fékvezérlés legújabb platformjának bemutatásával jól érzékelhetően igazolták. Az ABS-sel a márka egy költséghatékony megoldást kínál, amely 2006 óta integrált ESP-funkcióval rendelhető, és műszakilag pontosan hozzáigazítható a regionális vevői igényekhez. Az ABS komponensek rendkívül robusztus konstrukciója különösen a BRIC-piacokon történő alkalmazást szolgálják. A Knorr-Bremse világszerte ezzel is nagymértékben hozzájárul a közlekedésbiztonság növeléséhez. Az integrált ESP-funkcióval a fékvezérlés ráadásul már megfelel az európai ESP-törvénynek. A sáveltérés asszisztens egy videokamera segítségével figyeli a jármű haladását. Ha az útpálya véletlen elhagyása fenyeget, akkor a készülék hangjelzésekkel figyelmezteti a gépkocsivezetőt. 2009 közepe óta a Knorr-Bremse az USA-beli leányvállalatán, a Bendixen keresztül szállít egy aktív fékkel és ütközésre való figyelmeztetéssel rendelkező adaptív menetsebesség szabályozót (Adaptive Cruise Control System – ACC). A rendszer figyelmeztet, ha az abroncsnyomás egy meghatározott szint alá esik, vagy ha az abroncs hőmérséklete 90 Celsius fok fölé emelkedik. A biztonság mellett a TPMS lényegesen hozzájárul az üzemanyag-megtakarításhoz is. Már egy 10 százalékkal kisebb abroncsnyomásnak is akár 1,5 százalékig terjedő üzemanyag- fogyasztás-növekedés a következménye. |