A Kravtex újabb két autóbusszal a piacon: Citadell 19 és Credo 9,5


E-mail
Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 

2010.04.20. forrás: autoPro

A válság alatt a fejlesztésbe menekült a győri Kravtex Kft. Új generációs buszcsaládjuk első tagját az elmúlt év őszén mutatták be, április 20-án pedig két újabb busz debütált. A Citadell 19 csuklós, alacsonypadlós városi busz, a Credo EN 9,5 pedig 9,5 méteres városi midibusz.

Az elmúlt tíz évben a hazai Volán vállalatok több mint 800 Kravtexnél gyártott autóbuszt helyeztek üzembe, ezzel a győri társaság az évtized alatt beszerzett új autóbusz típusok között piacvezető lett – közölte Krankovics István ügyvezető igazgató keddi, győri sajtótájékoztatóján. Elmondta azt is, a válság alatt lázasan folytatták a fejlesztéseket, amelynek eredménye a Citadell 19 és a Credo 9,5.

A Credo Citadell 19 alacsonypadlós, városi csuklós autóbuszának mellső, középső és hátsó futóműve is ZF termék. Motorjai amerikai, Cummins ISL 8,9 E5 320B. A váltómű típusa Allison T 350 R.  A 19 az autóbusz hosszúságára utal.

 A főegységek világszínvonalúak, a ZF futómű a legjobb a világon, a motorban már nem vagyok biztos, igény szerint az általunk korábban használt Fiat-motorral is tudjuk szerelni a Citadell 19-et - árulta el Krankovics István.

A Credo EN 9,5 alacsonypadlós városi midibusz. A jármű bemutatásakor Krankovics István megjegyezte, sok cég gyárt Magyarországon midibuszt, mert támogatás járt mellé. Vannak cégek, akik csak a mintadarabokat gyártották le, széria sosem lett belőle, mert így is járt a támogatás.

A Credo EN 9,5 főbb paraméterei: motor: FPT, NEF 6 F4AE3682F, váltómű: Allison T 310 R, kormánymű: RBL C500V, mellső futómű: SOR 004, hátsó futómű: DANA G150B.

- Túléltük a válság első teljes évét, közben szisztematikusan és szorgalmasan építkeztünk - fogalmazott Krankovics István, aki elmondta azt, kiépített márkaszervíz hálózatuk 30 márkaszervízt ölel fel, s 7 konszignációs raktárral és várják ügyfeleiket.

Az autopro.hu kérdésére, hogy mennyibe kerülnek a most bemutatott autóbuszaik, s mekkora a beépített magyar alkatrészek aránya, Krankovics István úgy fogalmazott: buszaik olcsóbbak, mint az Ikarus-Rába-Arc múlt héten bemutatott járművei, a magyar arány pedig a Kravtex buszaiban nagyobb mint az Ikarusokban.

Újabb felvetésünkre, hogy gyilkos küzdelem várható-e a hazai járműpark megfiatalításáért folytatott versenyvben, Krankovics István először azt mondta, jól megférnek egymással a piacon az Ikarus-Rába-Arc trió alkotta buszokkal, majd később úgy fogalmazott: „Nem örülünk az Ikarus-Rába összefogásnak, de megpróbálunk alkalmazkodni.”

A Kravtex elsősorban a hazai Volán-társaságok és a BKV megrendeléseiben bízik, de Nyugat-Európa és Románia is szóba jöhet, Oroszország nem, az Ikarus már Moszkvában is tartott prezentációt - érzékeltette Krankovics István azt, hogy a verseny élesedik, a Kravtex azonban bízik termékeiben, mert jók és a fogyasztásuk is 20 százalékkal alacsonyabb, mint más buszoké.

Gyártmányválasztékunk nem csak a városi buszokra terjed ki 9,5 métertől 19 méterig, hanem a helyközi és távolsági autóbuszokra is - mondta el Krankovics István. - A Credo autóbuszok 18 különféle típusa üzemel a Volán vállalatoknál. Ezzel a gyártmányválaszték területén is piacvezetők vagyunk Magyarországon - zárta szavait az ügyvezető igazgató.