A hatékonyság technikája: a győri Audi és a Porsche Hungária zöld napja |
![]() |
2010.04.22. forrás: autoPro A hatékonyság technikája mottóval a Porsche Hungariával közösen sajtónapot tartott a győri Audi Hungaria Motor Kft. Több prezentáció is elhangzott az Audi márka és az Audi Hungaria jövőbemutató, környezettudatos technológiáiról, majd tesztvezetések és gyárlátogatás szerepelt a programban. Az Audi Hungaria 1999-ben az Európai Unió 1836/93 számú rendelete szerint minősíttette "EMAS" környezetmenedzsment-rendszerét. A minősíttetést egy minden környezeti elemre kiterjedő felülvizsgálat követte, annak igazolására, hogy a felépített környezetmenedzsment-rendszer megfelelően látja-e el a feladatát. Ennek eredményeképpen az Audi Hungaria azon magyar vállalatok egyike lett, amelyek elsőként zárhatták le sikerrel az Európai Unió előírásainak megfelelő Öko-Auditot - mondta el a rendezvényen Czechmeister Mónika. Az Audi nem csak a motorgyártásban tekinti kiemelt szempontnak a környezet védelmét, hanem azon kívül is. Mindkét területről több példát is említett a sajtószóvivő. A motorgyártásban például a motorokat hidegen tesztelik s bevezették a minimálkenési eljárást is. A gyártáson kívül is fontosnak tartja az Audi a zöld szemléletet. Tavaly 13 ezer kocsánytalan tölgyet ültetett el Győr környékén az ingolstadti cég magyar leányvállalata, két hete pedig a gyár területén ugyanezt tette a menedzsment, 160 fa került a földbe. A gyár területén három halastó is található. Mátrabérci Sándor, a Porsche Hungária Audi márkavezetője a múlt-jelen-jövő összefüggéseit taglalta prezentációjában. Elmondta: az Audi 1990-ben gyártotta az első hibrid járművet, akkor azonban erre nem nagyon volt fogékonyság a piacon. 1997-ben szériában készült a hibridautó, kereslet azonban erre sem volt, mindössze hatvan darab készült. S bár manapság sok szó esik a hibridekről, az elektromos autókról, a Porsche Hungária Audi márkavezetője mégis úgy véli, 2020-ig a belső égésű motorok lesznek a világban a meghatározók, 2020-ig Németországban az autók tíz százaléka lesz elektromos autó, Európában még ennél is kisebb lesz az arány, 5 százalék körüli. Az Audi képviseletében dr. Jakubik Tamás és Horváth Csaba mérnökök a motorgyártás és fejlesztés aktuális helyzetét vázolták fel. A környezetbarát motorok bemutatásának az autopro.hu rövidesen nagyobb teret szentel. |