Új szabványok az autóiparban


E-mail
Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 

2010.06.25. forrás: Gyártástrend

Az európai autógyártók már az elektromos gépkocsik szabványait készítik elő. Eddig sikerült megállapodniuk a csatlakozók egységesítéséről, és az éjszakai töltés egyes kérdéseiről.  Az Európai Autóipar Szövetség (ACEA) szerint az általuk készített ajánlások lehetővé teszik az EU számára, hogy gyorsan megállapítsa a közös díjszabási rendszert elektromos járművek (EVS) esetében.

"Szeretnénk elkerülni azt a helyzetet, hogy az ügyfelek egy halom kábelt cipeljenek magukkal, hogy fel tudják tölteni járműveiket útközben, ez olyan káoszt okozna, mint amit a mobiltelefonok különböző töltői okoztak” - nyilatkozta Ivan Hodac, az ACEA főtitkára.

Az iparág szakmai szervezete azt javasolta, hogy a következő években csak lassan léptessék életbe a különféle szabályzásokat, és azok együttesen csak 2017-re lépjenek életbe.

Javasolták továbbá azt is, hogy csak akkorra váljon előírássá az egységes 220 voltos hálózati feszültség használata. A szakértők úgy látják, hogy van még tisztázni. A gyártóknak még nem sikerült megállapodásra jutni arról, hogyan töltsék fel a kimerült akkumulátorokat, és ellentmondásos az infrastruktúra további fejlesztésének az üteme, ugyanis a töltőállomásokat a jelenleg kereskedelmi forgalomban lévő elektromos gépkocsi-flották tulajdonosai nem használják. A magántulajdonosok el is várják azt, hogy járműveiket saját maguk tölthessék fel éjszaka, és ne kelljen azért külön fizetni. A nappali időszaknál pedig úgy látnák jónak, ha az akkumulátor feltöltés ne tartson tovább egy óránál.

Az Unióban arról már határoztak, hogy a legbiztonságosabb és leghatékonyabb a lítium-ion akkumulátor lenne, amely versenyelőnyt jelentene az európai piac számára. Az ACEA azonban felhívta a figyelmet arra, hogy az európai előírásoknak alkalmazkodni kellene a globális szabványokhoz, hogy a kontinens piacán jelenlévő japán és dél-koreai autógyártók továbbra is érdekeltek legyenek autóipari fejlesztésekben.