Még mindig csökken a hazai újautó-piac


E-mail
Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 

2010.07.01. forrás: Auto Pro

Még mindig csökken a magyarországi új autó piac, júniusban 25,5 százalékkal kevesebb új járművet adtak el, mint az előző év azonos időszakában, 5.029-et, ebből a személygépkocsi értékesítés csökkenése 27,9, míg a kishaszon gépjárműveké 8,7 százalék volt - közölte a Datahouse Kft. Havi szinten ugyanakkor kissé emelkedtek a személygépkocsi értékesítések: 4.254-et adtak el a májusi 3.399 után.  A Datahouse adatai szerint az első félévben 45,1 százalékkal  kevesebb - 25.330 - új autót helyeztek forgalomba Magyarországon,  mint tavaly január-júniusban. Ebből a személygépkocsik  visszaesésének mértéke 45,9, a kishaszon gépjárműveké pedig 40,3  százalék volt. 

Új személygépkocsiból júniusban 4.254 darabot adtak el, 1.641  darabbal kevesebbet, mint egy éve. Kishaszon gépjárművekből 775-et  értékesítettek, 74-el kevesebbet a 2009. júniusinál. 

Az idén az első félévben összesen 25.330 új autót  értékesítettek, szemben a 2009. január-júniusi 46.146 darabbal. A  2010 első hat hónapjában eladott új autókból 21.530 személygépkocsi,  3.800 pedig kishaszon gépjármű volt. Új személygépkocsiból  18.248-cal, kishaszon gépjárműből pedig 2.568-cal kevesebbet adtak  el idén az első félévben, mint az előző év azonos időszakában. 

Az első féléves személygépjármű forgalomba helyezési listát a  tavalyihoz hasonlóan idén is a Ford vezeti 2.670 autóval, ami az  eladott Fordok számában 48,37 százalékos csökkenés, a Ford piaci  aránya egy év alatt 0,6 százalékkal mérséklődött. 
A piac legnagyobb vesztese 6,61 százalékos visszaeséssel a  Suzuki, ebből a márkából 74,31 százalékkal, 3.722 darabbal kevesebb  személygépkocsit adtak el, mint a tavalyi első félévben számolt  5.009. A Suzuki így sorrendben a 12,4 százalékos piacvezető Ford, a  10,73 százalékos Skoda, a holtversenyben 9,62-9,62 százalékos Opel  és Volskswagen, továbbá a 7,46 százalékot magáénak tudható Renault  mögött van a magyarországi autópiacon. 

A szűkülő piacon látványosan előretört 5,56 százalékos arányú  növekedésével a Skoda, amely 12,24 százalékkal növelte személyautó  eladásait az első félévben az előző év azonos időszakához képest.  Skodából idén január-júniusban 2.311 darabot adtak el. 

Idén májusban 22,4 százalékos volt a forgalomba helyezett autók  számának csökkenése, áprilisban pedig még 44,0 százalék az előző év  azonos hónapjához képest. Márciusban még 52,6, míg februárban 58,1  százalékos éves szintű visszaeséssel számolt a Datahouse, amely  2001. elején kezdte meg a magyarországi autópiaci adatok  feldolgozását és 2008-ban a hírszolgáltatást