Újabb aranykor küszöbén a német autóipar |
![]() |
2010.07.02. forrás: Auto Pro Újabb „aranykor” beköszöntében reménykedik az autóipar az ázsiai kereslet robbanásszerű növekedésére és az alternatív meghajtási technológiák terjedésére alapozva. Az autók virágkora még csak most következik - mondta Dieter Zetsche a Daimler vezérigazgatója a Handelsblatt által rendezett tanácskozáson Münchenben. A Daimler vezére szerint maga sem hitte volna, hogy a 2009-es válságév után ilyen hamar magára találjon a német autóipar. Rámutatott azonban, hogy a gazdasági helyzet javulása még számos kockázatot hordoz magában. - Száz százalékos biztonsággal persze semmit nem állíthatunk - mondta. A jelek azonban a helyzet további javulására utalnak. Az év első felében különösen a prémiumkategóriás márkákat gyártó német vállalatok értek el sikereket.- Az idei év egyike lehet legjobbaknak az autóipar történetében - mondta Dieter Zetsche. Június akár rekordhónapnak is bizonyulhat a Daimler számára. A prémium kategória manapság különösen dinamikusan fejlődik, komoly sikereket ért el az elmúlt hónapokban a BMW és az Audi is. A prémium kategóriás márkák iránt elsősorban Ázsia támaszt magas keresletet, Kína ebben kulcsszerepet játszik. Ez igaz az autóipar jövője szempontjából meghatározó jelentőségű technológiai fejlesztésekre is. A Daimler emiatt is folytat együttműködést a kínai BYD autógyárral elektromos autók fejlesztésére. A kínai piac a legnagyobbá nőtte ki magát a világon, ahol nagy népszerűségnek örvendenek a német luxus márkák, komoly nyereséghez juttatva a gyártókat. Az Audi egymaga több mint 100 ezer autót adott el az év első felében és az idén át kívánja lépni a 200 ezres eladási számot. A BMW több mint 75 ezer autót adott el Kínában ugyanezen idő alatt és az egész évben 120 ezer autót tervez értékesíteni. |