Oroszországi autópiac – lehet behajtani


E-mail
Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 

2010.07.06. forrás: Auto Pro

A szakértők szerint Oroszország hamarosan ismét az európai autók fő piaca lesz, máris kezd felzárkózni a nyugati országok újrahasznosítási programjaihoz.

A legtöbben növekedést jósolnak az elkövetkezendő években, így 2015-ig az új autók értékesítése rekordokat érhet el – akár 3,2 millió is lehet évente.

 

Az autópiac fejlődése hatalmas lehetőséget nyújt azoknak a pénzügyi társaságoknak is, akik a kölcsönök nyújtásával növelhetik bevételeiket, ezáltal az autóforgalmazás fő eszközeivé válnak.  –  Az oroszok szeretik költeni a pénzt. – mondta Nick Hawkins, a Rolf az egyik legnagyobb oroszországi autókereskedő társaság vezérigazgatója, a Bilbaóban megrendezett Automotive News Európai Kongresszusán.

Oroszország már 2008-ban óvatosan közeledett a vezető cégekhez, de a válság hátrányosan érintette az értékesítést. A hazai autóipar védelmére hozott kormányzati intézkedések miatt a felére, azaz 1 millió 470 ezer járműre csökkent a forgalom, a 2010-es év kezdetével viszont a fellendülés jelei kezdtek mutatkozni. Nagyon sokat segített ebben az öreg autók újrahasznosítására bevezetett program

 

Az eladások esése megállt, és májusra a havi növekedés a 2009. év adataihoz képest körülbelül háromszoros lett (158 ezer autó). Ez lehetővé teszi, hogy az elemzők optimistán lássák az orosz autóipar jövőjét. Így az Európai Vállalkozások Szövetsége 2010-ben Oroszországban 1,6 millióra emelte a személy- és teherautók eladására vonatkozó előrejelzéseit, amelyből 1,45 millió a személygépkocsik száma. A Morgan Stanley elemzői az éves eladásokat nem kevesebb, mint 1,8 millió darabra ígérik.

–  A piaci potenciál hatalmas – összegzi Nick Hawkins, megjegyezve, hogy az oroszok számára az autó az egyik legkívánatosabb dolog az életben: ez jelenti számukra a szabadságot.
A növekedést az autóhitel fogja biztosítani, jelenleg az eladások 35 százalékát finanszírozzák így. Az elkövetkező években a hitelek felvétele évente körülbelül 10 százalékkal fog bővülni. A pénzügyi intézmények számára a hitelpiacra belépni „fantasztikus üzleti lehetőség” – véli Nick Hawkins – Nem csoda, ha maguk az autógyárak is törekszenek arra, hogy biztosítsák maguknak a saját finanszírozási programjukat.