15 százalékkal növelte eladásait a Skoda


E-mail
Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 

2010.07.25. forrás: Auto Pro

A Skoda Auto mintegy 15 százalékkal növelte eladásait az első félévben az előző év azonos időszakához képest, világszerte 378 ezer 747 járművet értékesített - ismertette a cseh autógyártó. A Skoda elsősorban a Kínában, valamint számos nyugat- illetve kelet-európai piacán tapasztalható keresletből profitált - jelezte a cég közleménye. Mindazonáltal egyes piacokon a nehéz 2009-es év után sem kedvező még a helyzet - idézi a közlemény Reinhard Flegert, a Skoda Auto igazgatótanácsa értékesítésért felelős tagját, aki szerint 2010 második fele még bőven rejt újabb kihívásokat.
A Skoda legfőbb exportpiaca Kína, az idén januártól júniusig terjedő időszakban a cseh gyártó összesen 84135 autóját értékesítette itt, 82,3 százalékkal többet, mint az előző év első felében. A tengerentúli régiókban az első hat hónap alatt értékesített volumen közel 50 százalékkal, összesen mintegy 25 ezer járműre bővült. Növekedés volt Kelet-Európában is, ahol júniusban 48,2 százalékkal több, Oroszországban pedig kétszer annyi Skoda talált gazdára, mint az előző év azonos hónapjában. Nyugat-Európában (Németország nélkül) szintén javult a márka mérlege, mégpedig 2009 első félévéhez mérten 34,5 százalékkal.
Magyarországon a Volkswagen csoport márkáinak importőri feladatát ellátó Porsche Hungaria 3065 új Skodát értékesített, ez több mint 14 százalékkal, 386 darabbal több az előző év hasonló időszakának adatánál. Ez előrevetíti, hogy az idén már növekedni tud a csoport volumenmárkája, amely Magyarországon az autópiac válsága előtt is élen járt a növekedésben, tavaly viszont a konszerntársai között a legnagyobb csökkenéssel szembesült. 2009-ben egész évben 5158 személygépjárművet szállított ki a Skoda magyar vevőinek.