20 százalékos javulás a hazai újautó-piacon


E-mail
Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 

2010.08.02. forrás: Auto Pro

Az idén júliusban az előző év azonos időszakához képest 19,2 százalékkal több, 4359 új személygépkocsit adtak el Magyarországon a Datahouse Kft. adatai szerint. Egy hónappal korábban még csökkent az új autó piac, júniusban 25,5 százalékkal kevesebb új járművet értékesítettek, mint 2009 júniusában. Az összeállítás szerint január-júliusban 25 ezer 897 új autót adtak el, ami 40 százalékkal kevesebb, mint 2009 azonos időszakában. Júliusban 855 új kishaszon-gépjárművet helyeztek forgalomba, ez 49 százalékos növekedés 2009 júliusához képest, az első hét hónapban 4653 került forgalomba, 33 százalékkal kevesebb, mint egy éve. Az idén január-júliusban a legnagyobb, 12,79 százalékos piaci részesedése a Fordnak volt, igaz, egy éve még a piac 14,53 százalékát birtokolta. A második helyen, 10,76 százalékkal a Volkswagen áll, egy éve még csak 7,11 százalékos részesedése volt. Az Opel „súlya” a tavalyi 10,68 százalékról az idén az első hét hónapban 9,83 százalékra csökkent.