Német autóeladások: Porsche plusz 64 %, Suzuki mínusz 59 % |
![]() |
2010.09.02. forrás: Auto Pro Augusztusban 201.000 új autót értékesítettek Németországban, 27 százalékkal kevesebbet, mint az elmúlt év azonos időszakában. A Porsche 64 százalékkal növelte eladásait, a Suzuki mínusz 59 százalékkal rekordvesztes. A lanyha belföldi értékesítés ellenére a német autóipar száguld.Az augusztusi eladásai adatok alapján mindössze hat márka van, amely jobb eredményt tudott produkálni 2010 utolsó nyári hónapjában a tavalyi év hasonló hónapjához képest: Ezek a következők: Porsche (plusz 64,2 %), Land Rover (plusz 63,1 ), Jaguar (plusz 43,9 ), Mitsubishi (plusz 30,9 ), Subaru (plusz 13,2 ) und Audi (plusz 4,7 %). A negatív lista: Suzuki (mínusz 59 %), Citroen (mínusz 48,7 ) Fiat (mínusz 44,8 ), VW ( mínusz 31,3), Opel ( mínusz 27,3), Ford ( mínusz 29,2). A Mercedes-Benz Németországban augusztusban 3,1 %-al értékesített kevesebb autót, mint egy évvel korábban. Még szűkebb a lista, ha az első nyolc hónap németországi eladásait nézzük. Itt csak három márka tudott pluszt produkálni az elmúlt év azonos időszakához képest. Ezek a következők: Land Rover ( plusz 35,9 %), Jaguar ( plusz 10,1) Nissan/Infiniti ((plusz 9,7). Január és augusztus között a német piacon 1,9 millió autót adtak el, 29 százalékkal kevesebbet, mint az elmúlt év azonos időszakában, amikor a roncsprémium program még életben volt. A német autógyártás ugyanakkor száguld a lanyha belföldi értékesítés ellenére: A Német Gépjárműipari Szövetség ( Verband der Automobilindustrie) közleménye szerint augusztusban 12 százalékkal több, 252.550 autót exportáltak, január és augusztus között pedig 36 százalékkal többet, 2,73 millió gépkocsit értékesítettek a világban. Mindez azt is jelenti, hogy Németországban nyolc hónap alatt 3,6 millió gépkocsi készült, 17 százalékkal több, mint az elmúlt év azonos időszakában. |