Németes lendület a haszonjármű-ágazatban |
![]() |
2010.09.10. forrás: Auto Pro Két krízisévet követően mára visszazökkent a rendes kerékvágásba a haszongépjármű gyártó ágazat Németországban, s várja a szeptember végi IAA kiállítást. Ezen komoly szerepet kapnak majd az alternatív hajtásláncok. A piaci forgalom gyorsul, a megrendelés állomány növekszik - írja a német autóipari ágazat szakmai képviseleti szervezete a Verband der Automobilindustrie (VDA) jelentése. Matthias Wissmann, a szervezet elnöke bizakodásának adott hangot a 2011-es évre vonatkozóan is.Az ágazat termelésnövekedésének a gazdasági konjunktúra javulása mellett az elektromos hajtáslánc terjedése is lendületet ad - jelzi előre Ferdinand Dudenhöffer, a Duisburg-Essen egyetem CAR autóipari kutató intézetének igazgatója. Az ágazat nagyjai, a Mercedes, Renault, Ford és MAN teherautó gyártó vállalatok szeptember végi rendezvényükön, az IAA-Nutzfahrzeuge szakmai kiállítás- és vásáron legmodernebb üzemanyag takarékos technológiákkal és alternatív hajtásláncokkal igyekeznek majd megnyerni maguknak ügyfeleiket. A piaci trendben bekövetkezett fordulat már a nehéz tehergépjárműveket, a kamionokat is elérte, amelyeknél tavaly még komoly forgalom-visszaesést voltak kénytelenek elszenvedni a gyártók. Az eladások növekedése főként a feltörekvő térségek, például Brazília keresletének ugrásszerű bővülésére támaszkodik, miközben Európa és az Egyesült Államok csak lassan tápászkodik fel a krízisév visszaeséséből. A legerőteljesebb ütemben növekvő tehergépjármű-piacon, Kínában az európai gyártók nem rúgnak labdába, mivel a ezt - ellentétben a személyautókkal - helyi gyártók uralják. A haszongépjármű-piac már Németországban is fellendülőben van. Augusztusban a hivatali nyilvántartások szerint 85 százalékkal több nyerges vontatót helyeztek forgalomba mint egy évvel korábban. Az előző havihoz képest azonban egy ötödével csökkentek a forgalomba helyezések. A szeptember 23. és 30. között megrendezendő hannoveri IAA haszongépjármű vásár fő témái az ágazat helyzete mellett az üzemanyag fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentését lehetővé tévő új technológiák lesznek. A kínálat a modern dízelmotoroktól és hajtásláncoktól a hibrid- és elektromos megoldásokig terjed majd. A nagyobb autógyárak után már a haszongépjármű gyártók is megindultak az elektromos hajtáslánc fejlesztésének útján. Ennek különösen a belvárosi forgalomban jósolnak nagy jövőt a szakértők.
|