Szentgotthárdi Opel: 500 millió eurós befektetés, 800 új munkahely, 3 új motorcsalád |
![]() |
2010.09.21. forrás: Auto Pro Ötszáz millió eurót fordít az Opel szentgotthárdi motorgyárának fejlesztésére, s ezzel 800 új munkahely jön létre - jelentette be kedden a Parlamentben Reinald Hoben, az Opel/Vauxhall gyártásért felelős alelnöke Orbán Viktor miniszterelnökkel közösen tartott sajtótájékoztatóján. A fejlesztéshez 7,5 milliárd forintos állami támogatást kap az Opel. Szentgotthárd a világ egyik legkorszerűbb motorgyára lesz, ahol három új motorcsalád készül alacsony fogyasztással és CO2 kibocsátással. Az egyik család kisméretű benzinmotor lesz, a másik közepes benzinmotor, a harmadik pedig közepes méretű dízel motorcsalád. Ezek a motorokat a kis Corsa-tól az Insigniáig számos Opel modellbe építik be.Az új motorcsaládot a következő év végétől gyártják Szentgotthárdon, s folyamatosan bővítik a létszámot is. A teljes felfutás végére - 2015-re - 800 új dolgozót vesznek fel, s további kétszáz munkahely jöhet létre a gyár beszállítóinál. Az új fejlesztéssel - amellyel gyakorlatilag az Opel megduplázza eddigi beruházásainak értékét, - Szentgotthárd motorgyártó kapacitása eléri az évi félmilliós darabszámot, amely jelenleg 460 ezer. A Szentgotthárdon 1992 óta működő motorgyár üzemcsarnokát kibővítik és mellette egy új gyárépület is készül, hogy otthont adjanak az új beruházásnak. A munkálatok már tavasszal megkezdődnek, az új motorok gyártása pedig 2012 végén indul. - Aki gyorsan ad, kétszer ad - idézte Orbán Viktor miniszterelnök az ismert magyar mondást, amikor felidézte, a kommunizmus összeomlása után az Opel az első között jött Magyarországra, fektetett be tőkét, teremtett munkahelyeket. Orbán Viktor beszélt arról is, hogy a magyarokat romantikus kapcsolat fűzi az autókhoz. Egykoron nálunk is készültek autók, a magyar mérnökök élen jártak a járműfejlesztésben, az álmoknak azonban 1945 után a szocializmus időszaka véget vetett. - Örülünk, a beruházásnak, örülünk, hogy jó reménységgel vannak irántunk - fordult Orbán Viktor Reinald Hobenhez, s reményét fejezte ki, hogy az Opel a jövőben is megtalálja számításait Magyarországon, s a tisztességes, becsületes munkáért elfogadható, tisztességes bért fizet. Orbán Viktor ismét felidézte azt a korábbi célt, hogy tíz év alatt 1 millió munkahelyet szeretnének teremteni. A miniszterelnök szerint a Szentgotthárdon létrejövő ezer munkahely mellett további kettőezer-ötszáz-háromezer munkahely is létrejöhet az egyéb beszállítói területeken.
A Szentgotthárdon létrejövő új motorgyár nemcsak nagymértékben automatizált lesz, hanem olyan szintű rugalmas termelésre képes, amely a világ motorgyártásában példa nélküli. Ez a rugalmas termelési rendszer, a igényekhez való kivételes alkalmazkodási képesség garantálja az Opel számára, hogy a gyártást a leggyorsabban a piaci igényekhez igazítsa. - A szentgotthárdi Opel motorgyár eddig is a cég egyik leghatékonyabban működő üzeme volt. Az új beruházással érkező csúcstechnológia és az egyedülálló rugalmas gyártási eljárás teszi majd Szentgotthárdot a világ egyik legmodernebb motorgyárává - mondta Reinald Hoben, az Opel/Vauxhall gyártásért felelős alelnöke. A német ARD riportere azt tudakolta az Opel alelnökétől, miért Magyarországot választották és mit szóltak hozzá a szakszervezetek Németországban? Reinald Hoben kifejtette: Szentgotthárd éles nemzetközi versenyben nyert, s több szempontot vesznek figyelembe telephelyválasztáskor és bővítéskor: van-e elég szakképzett munkaerő, kellően motivált-e, jók-e az adott ország gazdasági keretfeltételei, s igénybe vehet-e uniós pályázatokat? Az alelnök szerint minden feltételnek eleget tesz Magyarország. A német kolléga felvetésének élét pedig azzal próbálta tompítani, hogy Kaiserslauternben ugyancsak fejlesztést tervez az Opel. Újságírói kérdésre válaszolva a magyar miniszterelnök azt mondta, a kormány várhatóan október közepén dönt arról, hogy mekkora összegű vissza nem térítendő állami támogatást kap az Opel az új szentgotthárdi fejlesztéshez. - Olyan beruházásokat támogatunk, ami négy év alatt megtérül, s kifutási ideje legalább húsz év, az Opel húsz évig biztosan marad Magyarországon - mondta Orbán Viktor, aki annyit tett még hozzá: - Az Opellal könnyen meg fogunk állapodni. A Nemzetgazdasági Minisztérium közleményben közölte: a fejlesztés 7,5 milliárd forintos állami támogatással valósul meg, amelynek megtérülésével 3 év alatt számol Magyarország. Solt Tamás jóslata bevált - Egy év múlva azzal lennék elégedett, ha arról tudnék beszámolni, hogy az Opel szentgotthárdi gyára új projektet kapott, erre egyébként van esély, de döntés még nem született - nyilatkozta az autopro.hu-nak Solt Tamás, aki január elseje óta a General Motors Powertrain Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója. A nyilatkozat ideje: 2010. január 21. Solt Tamás prognózisa bevált. Szentgotthárd új projektet kapott. Aligha kétséges, ha igazgatóságának első évfordulóján számvetést készít az autopro-val, elégedett lesz. Oka is lesz rá. |