Hat év után üzemi fordulaton a Dacia


E-mail
Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 

2010.10.04. forrás: Auto Pro

2004-es újraindulás a Dacia autóipari szereplővé nőtte ki magát. 2010 első nyolc hónapjában 221 ezer modell talált gazdára, ami 12,1 %-os éves növekedés. A Dacia nem csak “hazájában próféta”, a hatodik legsikeresebb márkává lépett elő Franciaországban is, 5,1%-os piaci részesedéssel, az eladások több mint a duplájára emelkedtek az év első 8 hónapjában. A természetes, hogy a Dacia piacvezető márka Romániában, ahol 2,5 pontos növekedéssel 33,6 %-ra bővítette piaci részesedését. A  gyártó kishaszonjárművekből 15,8 ezer talált gazdára világszerte, ami 44 %-os növekedést jelent.

 

A Logan limuzin, a Sandero, a Logan kombi, a Logan Van és a pick-up kishaszonjárművek bevezetését követően a Dacia utoljára a Duster terepjáróval bővítette kínálatát. A 2010 áprilisában piacra dobott Dacia Dusternek nagy sikere van a nemzetközi piacon - augusztus végéig több mint 64  el világszerte -, a magyarországi szalonokban meglepően hosszú a várakozási idő. (4-5 éve még kevesen gondolták volna, hogy “jegyrendszert” kell bevezetni a márka valamelyik modelljére.


Ez év decemberétől a Dacia Duster a 139 g/km CO2-kibocsátású és 5,3 l/100 km fogyasztású 90 lóerős dCi DPF dízelmotorhoz kapcsolódó 4x4-es erőátviteli rendszerrel is elérhető lesz, ezáltal a 4x4 90 DPF jogosult lesz a Dacia eco2 jelzés használatára.

A Maghreb régióban a piac 3,1 %-os zsugorodása ellenére a Dacia 26 310 példányra, 4,5%-kal növelte eladásait. Algériában egy százalékponttal, 10,4%-ra, Marokkóban pedig kettővel, 20,4%-ra növelte piaci részesedését.

Az európai régióban eladott 161,3 ezer jármű 21 %-os forgalomnövekedést jelent, a piaci részesedés pedig elérte az 1,7 %-ot. Augusztus végén a Dacia legfőbb európai piaca Franciaország (76,23 ezer autó), amit Németország (23,9), Olaszország (15,4) és Spanyolország/Kanári-szigetek (14,3 ezer autó) követ.

A Dacia folytatja a Renault kereskedésektől elválasztott - de továbbra is a Renault-hálózatra épülő -, egymárkás bemutatótermek bővítését, képzettebb eladói személyzettel és nagyobb alapterülettel az autók bemutatásához. Franciaországban egyébként 220 Dacia kereskedés található (52 Dacia Box és 168 különálló szalon).
Míg korábban a vásárlók hezitáltak a “diszkont” jellegű autókkal kapcsolatban, egy 2010-ben Franciaországban végzett Cetelem-felmérés arra mutatott rá, hogy a fő európai piacokon új autó vásárlását tervezők 29 %-a nem szeretne 8000 eurónál többet költeni. Igaz, hogy a válság előtérbe hozta a minőség/ár arányának jelentőségét, és egy olyan trend is látszik, mely az átgondoltabb termékeknek kedvez. A Dacia úgy előzte meg ezt a trendet, hogy saját árszintjén jó teljesítményt/minőséget garantáló, megbízható járműveket dob piacra.