A Fiat évtizedek után úgy gondolta, két henger is elég |
![]() |
2010.10.12. forrás: Auto Pro Több évtized után újra lehet tömeggyártású, kéthengeres új autót venni: a Fiat 85 lóerős, 875 cm3-es, turbója a világ legcsekélyebb CO2-kibocsátású benzinmotorja. Kicsit belenéztünk. ![]()
Normál üzemmódban az ECO funkció nem aktív, a motor maximális forgatónyomatékát(145 Nm) leadja, így sportosabb az autó. ECO-ban a motor maximális forgatónyomatéka 100 Nm 2000/perc fordulatszámnál, ami elősegíti a takarékos üzemanyag-fogyasztást és a városi forgalomnak megfelelőbb vezetési stílust kínálja.
A kéthengeres konstrukció – és a számos csökkentett súrlódású alkatrész – kategóriája legcsekélyebb belső súrlódású motorjává teszik az erőforrást. Számítógépes szimulációk révén határozták meg a termodinamikai hatásfok szempontjából optimális lökettérfogatot, illetve a legjobb áramlásdinamikai konfigurációt. Kiemelt figyelmet szenteltek a zajok és rezgések (NVH) mérséklésének, hogy a vibrációk terén legalább olyan jó teljesítményt mutasson a motor, mint egy négyhengeres, ugyanakkor megőrizze karakteres hangját. Kiegyensúlyozó tengelyt alkalmazva optimalizálták a rezgésszintet az alapjárattól a maximális teljesítményhez tartozó fordulatszámokig. |