Közel 10 milliárd kutatás-fejlesztésre |
![]() |
2010.10.20. forrás: Gyártástrend A magyarországi Bosch csoport 2000-ben telepítette autóipari technológiai fejlesztőmunkáinak egy részét Budapestre. A kezdetben öt fejlesztőmérnökkel működő osztály 2005-re ötvenöt főre bővült. Ezen időszak alatt további divíziók is alakultak, amelyek az elektromos vezérlés valamint az érzékelő- és elektromos gépjárműrendszerek fejlesztésével foglalkoztak. Majd 2005 októberében ezek az osztályok önálló vállalati egységgé szerveződtek, és létrejött a Bosch Budapesti Fejlesztési Központja. „A budapesti fejlesztési központ létrehozása mellett szólt 2005-ben Magyarország és Németország kulturális hasonlósága, a magyar egyetemi oktatás magas színvonala, a hatvani és miskolci gyáregységek adottsága, és nem utolsósorban a világviszonylatban elismert, magyar tudásbázis koncentrációja is. 2010-ben a magyarországi Bosch 2,7 milliárd forinttal növelte k+f ráfordításait, amely bizonyítja, az innovációs tevékenységek kiemelt stratégiai szerepét és azt, hogy a Bosch hosszú távra tervez Magyarországon.
A cégcsoport elkötelezett a magyar élvonalbeli tudás és a német technológia szinergiáinak kiaknázásában, és ennek érdekében kutatás-fejlesztési tevékenységeit folyamatosan bővíti a jövőben is, valamint továbbra is részt vállal a mérnökutánpótlás ösztönzésében és a felsőoktatás támogatásában.“ – mondta a jubileumi ünnepségen Thomas E. Beyer, a Robert Bosch Kft. ügyvezető igazgatója. Az autóipari projektekre pályázó német anyacég a nemzetközi szintéren jelentkező új megbízásokat a cégcsoport külöböző országaiban működő fejlesztési központjai között osztja el, és Budapest kiemelt helyen szerepel a megbízások elnyerésében. Általános, hogy a nemzetközi fejlesztési projekten több ország dolgozik együtt interaktív módon, és gyakran magyar mérnök a projekt vezetője. Például a budapesti fejlesztési központban található a sebességváltók hardver és szoftver fejlesztéseinek második legnagyobb részlege. „A magyar mérnökök kiemelkedő munkája elengedhetetlen szerepet játszik a közlekedésbiztonság innovációjában, hiszen az autóiparban világszerte alkalmazzák az általuk kifejlesztett technológiákat. A budapesti fejlesztőmérnökök munkája igen magas színvonalú, ami optimizmusra ad okot a jövőbeli megbízásokat illetően is. A folyamatos fejlesztéseknek és beruházásoknak, valamint a magyar mérnökök professzionalizmusának köszönhetően a budapesti fejlesztési központ a jövőben is mérföldkőnek számító kutatásokban és fejlesztésekben vesz majd részt.“ – mondta el Jan Peter Stadler, a budapesti központ igazgatója.
|