Vergődik az európai újautók piaca |
![]() |
2010.10.20. forrás: Auto Pro A roncsprémium akciók utószele is elült, az európai újautók piaca továbbra is csökkenő tendenciát mutat a JATO Dynamics legfrissebb havi sajtó-összefoglalója szerint. Összességében az európai újautó eladások 3,2%-kal maradnak el a 2009. év azonos időszakának számaitól. Nehéz a valós összehasonlítás, ugyanis a tavalyi évet a roncs-akciók „fújták fel” most már láthatóan irracionális mértékben, de néhány piac és egyes márkák ettől függetlenül is jelentős csökkenéssel zártak.Az európai újautó értékesítések tradicionális fellegvárainak számító Anglia, Franciaország, Németország és Olaszország mind szenvedi a válság negatív hatásait és a 2010 szeptemberi számaik kivétel nélkül alulmúlják a tavaly szeptemberi értékesítési eredményeiket. Mivel ezek a piacok az iparág nagy márkáinak hagyomásnyosan otthoni piacai, így az általános volumen-csökkenés az egyes márkáknál is erőteljesen éreztette a hatását. Az öt vezető márka – a Volkswagen, a Ford, az Opel/Vauxhall, a Renault és a Peugeot – átlagosan 9,7 %-os volumen csökkenést szenvedett el szeptemberben, míg a 2 legsikeresebb modell – a VW Golf és a Ford Fiesta – értékesítései 28,9 és 22,2 %-kal maradtak el a tavaly szeptemberi eredményektől. David Di Girolamo, a JATO Consult vezetője szerint a valós év-év szintű összehasonlítás továbbra is nehézkes, az már világos, hogy Európában az „5 nagy” sem váltotta be a globális volumenmárkák értékesítési reményeit. Pedig számítottak e piacok erejére, így azonban a növekedés reményében a nagy gyártóknak már Európán túlra kell tekintgetniük. Márkák teljesítményeBár szeptemberben értékesítései közel negyedével estek vissza (-19,1 %), a Ford javított az évközi pozícióján és visszakerült a márkák sorában a második helyre, megelőzve ezzel a Renault-t az év első kilenc hónapjában. A Mercedes és a BMW is biztosította mára magának a helyet a Top 10-es márkalistán, megelőzve ezzel a Toyotát szeptemberben. Modellek teljesítménye Országos trendek |