Elsőkörös Daimler-beszállítók Kecskeméten


E-mail
Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 

2010.10.23. forrás: Auto Pro

Százhúsz magyar autóipari beszállítónak biztosított az ITD Hungary üzletépítési lehetőséget a „TIER1 Autóipari Beszállítói Program” péntek délutáni, kecskeméti konferenciáját követő üzletember találkozón. A Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Ügynökség által szervezett eseményen a magyar cégek a Daimler AG 35 elsőkörös beszállítójával teremthettek közvetlen kapcsolatot. Ez már a harmadik beszállítókhoz kapcsolódó esemény, mióta a Mercedes és Kecskemét neve összeforrt. 2008 decemberében 520 cég 800 vezetője volt jelen a rendezvényen, idén márciusban 100 magyar vállalkozás az üzemeltetéssel kapcsolatos lehetőségekre volt kíváncsi. A mostani eseményre 400-an regisztráltak, de csak 120-an vehettek részt a fórumon.

 

Az üzletember találkozót megelőző konferencián a TIER1-es beszállítók igényeiről, valamint az iparági szereplők között folytatott beszerzési folyamatokról hangzottak el előadások. Üdvözlő beszédében Denéné Tóth Marianna, az ITD Hungary vezérigazgatója kiemelte, hogy – a kormány célkitűzéseivel összhangban – az ügynökség befektetésösztönzési munkájában hangsúlyváltásra lehet számítani.

Várhatóan egyre inkább előtérbe kerül az a törekvés, hogy a Magyarországon letelepedő külföldi beruházók a hazai beszállítói kör kiterjesztésével is hozzájáruljanak új munkahelyek létrehozásához. (Két jellemző számot is említett a vezérigazgató, egyrészt, az autók átlagos értékének kétharmada a beszállítóktól származik, másrészt, 20 ezer darab alkatrészből áll össze egy korszerű gépkocsi.) Az autóipari ágazat további fejlődése ugyanakkor nemcsak új munkahelyek teremtését, hanem magasabb színvonalú, a nemzetközi normáknak is megfelelő szolgáltatási és gyártási struktúra kialakítását is jelenti.

 

Eberhard Gloger, a Mercedes - Benz Cars and Vans beszerzési igazgatója előadásában elismeréssel méltatta az ITD Hungary-nek a beszállítói programban való közreműködését: „Együttműködésünk új mérföldköve a mai rendezvény. A Mercedes-Benz stratégiai TIER1-es beszállítói közül mintegy 35 cég fogadta el az ITD Hungary meghívását, hogy találkozzon lehetséges új magyar partnereivel.”

A beszerzési igazgató is felemlegette a 2008-as rendezvényt, annál is inkább, mert ott volt és felszólalt azon. Most azt hangsúlyozta, hogy a magyar vállalkozások jellemzően TIER2-es beszállítóknak alkalmasak. Elmondta, hogy az már gyakorlatilag eldőlt, hogy kik lesznek a Daimler  TIER1-es beszállítói, olyanokat kerestek, akik akik mindkét üzembe, a kecskemétibe és a rastattiba egyaránt szállítanak.

Változás a korábbiakhoz képest, hogy míg a most futó modellekhez jellemzően Nyugat-Európából szerezték be az alkatrészeket, ezúttal Kelet-Európát, s ezen belül Magyarországot is kiemelten szeretnék bevonni. Egyenesen magyar sikertörténetnek nevezte, hogy a C-szegmens 9 százaléka magyarországi beszerzés lesz. További adalék, hogy a „fehér alkatrészek” egy részét kizárólag Kecskeméten fogják gyártani.

 

TIER1-es beszállítóként a Bosch képviseletében Molnár Nándor tartott rövid, de hasznos prezentációt, majd Rupp Herbert, a Majosz elnöke szólt a megjelentekhez. A pörgős előadások után következett a „Match-making”, 35 elsőkörös beszállító állt a fórum résztvevőinek rendelkezésére. 

Ez már a harmadik beszállítókhoz kapcsolódó esemény, mióta a Mercedes és Kecskemét neve összeforrt. 2008 decemberében 520 cég 800 vezetője volt jelen a rendezvényen, idén márciusban 100 magyar vállalkozás az üzemeltetéssel kapcsolatos lehetőségekre volt kíváncsi. A mostani eseményre 400-an regisztráltak, de csak 120-an vehettek részt a fórumon.

Az üzletember találkozót megelőző konferencián a TIER1-es beszállítók igényeiről, valamint az iparági szereplők között folytatott beszerzési folyamatokról hangzottak el előadások. Üdvözlő beszédében Denéné Tóth Marianna, az ITD Hungary vezérigazgatója kiemelte, hogy – a kormány célkitűzéseivel összhangban – az ügynökség befektetésösztönzési munkájában hangsúlyváltásra lehet számítani.

Várhatóan egyre inkább előtérbe kerül az a törekvés, hogy a Magyarországon letelepedő külföldi beruházók a hazai beszállítói kör kiterjesztésével is hozzájáruljanak új munkahelyek létrehozásához. (Két jellemző számot is említett a vezérigazgató, egyrészt, az autók átlagos értékének kétharmada a beszállítóktól származik, másrészt, 20 ezer darab alkatrészből áll össze egy korszerű gépkocsi.) Az autóipari ágazat további fejlődése ugyanakkor nemcsak új munkahelyek teremtését, hanem magasabb színvonalú, a nemzetközi normáknak is megfelelő szolgáltatási és gyártási struktúra kialakítását is jelenti.

Eberhard Gloger, a Mercedes - Benz Cars and Vans beszerzési igazgatója előadásában elismeréssel méltatta az ITD Hungary-nek a beszállítói programban való közreműködését: „Együttműködésünk új mérföldköve a mai rendezvény. A Mercedes-Benz stratégiai TIER1-es beszállítói közül mintegy 35 cég fogadta el az ITD Hungary meghívását, hogy találkozzon lehetséges új magyar partnereivel.”

A beszerzési igazgató is felemlegette a 2008-as rendezvényt, annál is inkább, mert ott volt és felszólalt azon. Most azt hangsúlyozta, hogy a magyar vállalkozások jellemzően TIER2-es beszállítóknak alkalmasak. Elmondta, hogy az már gyakorlatilag eldőlt, hogy kik lesznek a Daimler TIER1-es beszállítói, olyanokat kerestek, akik akik mindkét üzembe, a kecskemétibe és a rastattiba egyaránt szállítanak.

Változás a korábbiakhoz képest, hogy míg a most futó modellekhez jellemzően Nyugat-Európából szerezték be az alkatrészeket, ezúttal Kelet-Európát, s ezen belül Magyarországot is kiemelten szeretnék bevonni. Egyenesen magyar sikertörténetnek nevezte, hogy a C-szegmens 9 százaléka magyarországi beszerzés lesz. További adalék, hogy a „fehér alkatrészek” egy részét kizárólag Kecskeméten fogják gyártani.

TIER1-es beszállítóként a Bosch képviseletében Molnár Nándor tartott rövid, de hasznos prezentációt, majd Rupp Herbert, a Majosz elnöke szólt a megjelentekhez. A pörgős előadások után következett a „Match-making”, 35 elsőkörös beszállító állt a fórum résztvevőinek rendelkezésére.