A Volkswagen-csoport lehet a legnagyobb gyártó


E-mail
Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 

2010.10.28. forrás: Auto Pro

A Volkswagen-csoport kétszámjegyű árbevétel bővülést és rekord marzsokat ért el. Martin Winterkorn, a VW felügyelő bizottságának elnöke szerint már jóval 2018 előtt a konszern lehet a világ vezető autógyártója - írja elemzésében a portfolio.hu. Az Audi és a teherautók húzzák a konszernt
A Volkswagen konszern a harmadik negyedévben 30,7 milliárd eurós árbevételt ért el, amely 18 százalékos bővülésnek felel meg – írja elemzésében a portfolio.hu. Ez különösen annak fényében kiváló, hogy a jármű eladások csupán 7 százalékkal emelkedtek. Az eltérés egyrészt a magasabb árbevételt generáló prémium szegmens eladásainak felfutására - az Audi eladások 15 százalékkal nőttek -, másrészt a Volkswagen (+22%) és Scania (+69%) haszongépjárművek kétszámjegyű eladásbővülésére vezethető vissza.

 

Az értékesítésben a kelet-közép-európai (+26%), valamint az ázsiai (+31%) régió járt élen. Jelentős a visszaesés a vállalat második legnagyobb piacán, Németországban a roncsautó program kifutását követően a magas bázishoz viszonyítva 26 százalékkal zuhant az értékesítés. Továbbra is szárnyalnak a kínai eladások, a világ legnagyobb személyautó piacán vezető Volkswagen 28 százalékkal több autót adott el a harmadik negyedévben, mint egy évvel korábban.

Csúcsszinteken a profit
A prémium szegmens és a teherautó eladások megnövekedett részaránya nem csak magasabb árbevételt, de magasabb marzsok elérését is lehetővé teszi. A Volkswagen csoport harmadik negyedéves 6,5 százalékos operatív fedezete már a valaha volt legjobb negyedéveket idézi. Ebben oroszlánrészt vállalat az Audi, amely az elemzők által várt 7,8 százalékhoz képest 11,2 százalékot tudott felmutatni, de a Volkswagen márka is "megverte" a várakozásokat, az elemzők által becsült 2 százalékot 0,8 százalékponttal haladta meg az operatív fedezet.

 

Tele a kincstár
A vállalat mindeközben jelentős készpénzállományt halmozott fel, ennek szintje az autógyártó részlegnél már megközelíti a 20 milliárd eurót. A második negyedév végéhez képest 9 milliárddal 19,8 milliárd euróra nőtt a vállalat nettó készpénzállománya, a növekményből 4,1 milliárd a korábban végrehajtott tőkeemelésből származott.

Óvatos menedzsment, stabil kilátások
A menedzsment előrejelzései alapján az év utolsó három hónapjában lassuló világgazdasági környezetre és valamelyes alacsonyabb növekedési dinamikájú globális autóeladásokra érdemes felkészülni. A növekedés motorja továbbra is Kína marad, de Észak- és Dél-Amerikában is tovább bővülhetnek az eladások. Különösen jól teljesíthet a kelet-európai régió, hiszen Oroszországban részben az elindított roncsautó program hatására szépen nőnek az autóeladások.

 

Megpihent a papír a 15 százalékos rali után
A piac nem reagált érdemben a jó számokra, hiszen egyrészt a vállalat már múlt hét végén közzétette az előzetes adatokat, amire azóta közel 15 százalékot emelkedtek a Volkswagen elsőbbségi részvényei, másrészt a pesszimista nemzetközi befektetői hangulat sem az emelkedésnek. És azt se felejtsük el, hogy csak idén több mint 65 százalékkal értékelődtek fel a VW papírjai.

Több mint a duplájára növelte adózott nyereségét a Skoda a január-szeptemberi időszakban az egy évvel korábbihoz képest, a Seat viszont továbbra is veszteséges – derül ki a Volkswagen (VW) csoport szerdán megjelent, MTI által feldolgozott részletes beszámolójából.

 

A Skoda adózott nyeresége több mint 67 milliárd forintnak megfelelő 6 milliárd koronára nőtt az előző évi 2,8 milliárdról. A márka a kelet-európai térség és Kína mellett Nyugat-Európában is növekvő népszerűsége révén értékesítési rekordot döntött; 569 ezer kocsit adott el, ami minden eddigi január-szeptemberi időszaknál jobb, és közel 65 ezres növekedés az előző évhez képest.

A VW csoport spanyol tagja, a Seat gyengélkedik, első háromnegyed évben vesztesége ugyan 10 millió euróval csökkent az előző évihez képest, de még így is 218 millió. Az eladott kocsik száma a spanyol piac lassú éledezésének köszönhetően 10 százalékkal nőtt ugyan, a 260 ezer darab azonban alig a fele a Skodáénak. A brit Bentley is fejfájást okoz a VW-nek, az 1998 óta a német csoporthoz tartozó luxusmárka 145 millió euró veszteséget termelt, az előző évi 148 millió után.