Segíthet a kormánynyomás a beszállítók növelésében |
![]() |
2010. november 17. forrás: Auto Pro -A közelmúltban bejelentett nagy járműipari beruházások egészen biztosan élénkülést hoznak a magyar beszállítói iparban, még akkor is, ha ezek nem holnap és holnapután jelentkeznek megrendelésekben - nyilatkozta Rupp Herbert, a MAJOSZ elnöke. A Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetségének elnöke a Budapesten tartott beszállítói napon válaszolt az AutoPro kérdéseire.
- Mivel magyarázható, hogy nem rövid, hanem inkább közép és hosszú távon számít a beszállítói ipar fellendülésére? - Az ok abban keresendő, hogy az autógyáraknak a futó projektjeihez már megvannak a beszállítók, s menet közben nem szívesen váltanak céget. Az új modellekhez azonban egészen biztosan lesznek Magyarországról beszállítók. Példaként a Mercedes kecskeméti beruházását említném, amely a közép-kelet-európai térségből biztos, hogy Magyarországról fogja bevonni a legtöbb beszállítót. - Mind az Opel szentgotthárdi gyárának vezetője, Solt Tamás, mind pedig a győri Audi kommunikációs igazgatója, Lőre Péter azt nyilatkozta portálunknak, erős a magyar kormány elvárása, hogy növeljék a hazai beszállítók arányát. Segíthet a kormánynyomás? - Vagyis a MAJOSZ egyet ért azzal, hogy a magyar kormány nyomást próbál gyakorolni a nagy cégekre, hogy növeljék a magyar beszállítók arányát? - A pénteki budapesti beszállítói napon hat nagy cég találkozott a beszállítókkal. Az Autolív Kft. Hungary, a Linamar Hungary Zrt., a MAGNA Presstec AG., a Magyar SUZUKI Zrt., a Musashi Hungary Ipari Kft. és a SEWS-Components Europe B.V. Mindenki elfogadta a meghívást, akit meghívtak? - A MAJOSZ elnöksége a közelmúltban bírálta a Mercedes Kecskeméten tartott beszállítói napját, mondván, a rendezvény nem hozta meg a résztvevők által megfogalmazott elvárásokat. Milyen visszajelzéseket kaptak a kritikára? |