Még mindig csökkenő a trend az Európai autópiacon |
![]() |
2010.november 20. forrás: Auto Pro A fejlődés korábbi jelei ellenére az európai újautó-piacon továbbra is a csökkenés a jellemező trend – derül ki a JATO Dynamics (globális autóipari piackutató cég) legfrissebb piaci sajtóösszefoglalójából. Az európai új autók eladásai októberben 4.6 %-kal maradnak el a tavaly októberi eredményektől. Az öt nagy - Nagy-Britannia, Németország, Spanyolország, Franciaország és Olaszország - kivétel nélkül csökkenésről számol be, míg közép-kelet európai piacok általánosságban, néhány kivétellel egyre szebben teljesítenek. Érdekes, hogy a súlyos gazdasági gondokkal küzdő Írország 114.7 %-kal teljesítette túl októberben a tavaly ilyen kori új autó eladásait. Ez elsősorban a még futó roncs-beszámítási programjuknak köszönhető, mely tavaly ilyenkor még nem volt elérhető.Az Európa 10 legsikeresebb márkáját tömörítő toplista 8 szereplőjének eladásai elmaradtak a tavaly októberi eredményeiktől, egyedül a BMW (6.3%) és az Audi (1.4) büszkélkedhet darabszám növekedéssel. Az eladott új autók tekintetében továbbra is a Volkswagen a listavezető, a Golf és a Polo pedig a kontinens jelenleg két legkeresettebb modellje. Piacok teljesítménye A klasszikus 5-nagy európai piac új-autó eladási eredményei folyamatosan csökkenő tendenciát mutatnak a tavalyi év bázis számaihoz képest. Ugyan még mindig Németország az iparág legnagyobb európai piaca, szomorú tény, hogy az idei év első 10 hónapjában csaknem 900 ezerrel kevesebb új gépkocsi kelt el náluk, mint egy évvel ezelőtt. A nyugati trendekkel ellentétben Közép-Kelet-Európa szinte összes országában eladási növekedés volt októberben a tavalyi évhez képest. Észtországban ez a gyarapodás 46, Lengyelországban 20, Szlovákiában pedig 10 % volt idén októberben. A kelet-európai régióban tapasztalható növekedés ugyan nem elegendő ahhoz, hogy a teljes kontinens viszonylatában éreztesse a hatását, az viszont egyértelműen jó jel, hogy a válságtól leginkább sújtott országokban már egyértelműen megindult a fejlődés. Az év első tíz hónapjának eladási számait vizsgálva a magyar piacnál csak a görög fest rosszabb képet. E két országban az idei éve első 10 hónapjában 31.2, illetve 32.3 %-kal fogyott kevesebb autó, mint a tavalyi-, már javában válsággal sújtott év azonos időszakában. A top tízes listán csupán a BMW-nek és az Audinak sikerült októberi eladásaikat növelni 2009 azonos hónapjához képest, ezzel az eredménnyel kiszorítva a Toyota-t a hónap európai tízes ranglistájából. |