Levegővel megy a 450 kilós, négyszemélyes Volvo


E-mail
Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 

2010.november 25. forrás: Auto Pro

Egy Forma 1-es versenyautóknál is könnyebb jármű, akár 3 baráttal, egyetlen csepp benzin felhasználása nélkül... A Los Angeles-i Autókiállításon mutatkozik be a Volvo Air Motion méretarányos makettje, amelyet a Design Challenge versenyre is beneveztek.

A 450 kg tömegű Volvo Air Motion koncepció skandináv formatervvel valósítja meg az álmot. Alakja kagylóhéjra emlékeztet, a külseje pedig ultrakönnyű szénszálas műanyagból készült. A jármű filozófiája a minimális tömeg, az egyszerűség és a maximális vezetési élmény. A modell a nagy tömegű belsőégésű motort felváltó erős, de egyszerű sűrített levegős motornak köszönhetően a hagyományos autókhoz képest több ezerrel kevesebb alkatrészből áll. Az erőforrások terhelés alatt nem melegszenek fel, hanem lehűlnek, így nincs szükség nehéz hűtőrendszerekre.

A középre felszerelt légtartály a levegő-töltőállomásokon tankolható. A levegőben 300 méter magasan működő légturbinák a szél erejéthasznosítják, elektromos árammá alakítják, amelyet a nagynyomású levegő előkészítésére használnak. Egy 1:4 méretarányú modellt mutatnak be a Los Angeles-i Autókiállítás déli és nyugati pavilonját összekötő csarnok bemutató területén, ez november 28-ig látható.

A Volvo Air Motion modellt az 1986-ban megnyílt Volvo Monitoring and Concept Center (VMCC) munkatársai fejlesztették ki. A VMCC a kaliforniai Camarillo városában található. A csapat tagjai: Chris Benjamin, Dean Bakker, Steve Goodrich, Bjorn Wessman, Doug Frasher, Dean Shaw és Lóczi Géza.

A Design Challenge verseny már hetedik éve egy kiválasztott téma alapján zajlik, amelyre a főbb dél-kaliforniai tervezőstúdiókat hívják meg. Idén először németek és japánok is részt vesznek a versenyen, amely így nemzetközivé válik. A sokak által várt eseményen a stúdiók megmutathatják kreativitásukat és új autótervezési ötleteiket.

Az idei téma a társadalom ösztönzése a természeti erőforrások felhasználásának minimalizálására. A cél egy olyan hatékony, könnyű (legfeljebb 450 kg tömegű), négyszemélyes jármű tervezése, amely egyszerre kényelmes és biztonságos, ugyanakkor kielégítő vezetési élményt nyújt anélkül, hogy a fogyasztók számára fontos stílus terén kompromisszumot kellene kötni.