A Solo autó után itt a magyar hibridrobogó |
![]() |
2010.december 07. forrás: Auto Pro
A 2008-as Párizsi Autószalonon bemutatott Solo elnevezésű autó után bőrönd méretűvé összehajtható hibridrobogót fejlesztett ki az ANTRO-csoport Őriszentpéteren. ![]() A pedálgenerátor kettős célt szolgál, egyrészt hozzájárul a kiegészítő töltéshez, másrészt némi testmozgásra ösztönzi a jármű vezetőjét. A robogó 45-50 kilométer óránkénti sebességre képes, feltöltött akkumulátorral 35 kilométert lehet megtenni vele. Az sem mellékes, hogy csendes és közvetlenül nem szennyezi a környezetet. A prototípus elkészült és működik. – A fejlesztők bíznak abban, hogy lesz folytatás – mondta Győrffy Orsolya, a kft. üzletfejlesztési vezetője. Ami pedig a Solót illeti, koncepciójárműnek tekintik, amely ötvözi az alternatív és megújuló hajtásmódokat. Hazai és uniós pályázatok révén, saját források felhasználásával, támogatók segítségével, egyetemek, kisebb-nagyobb hazai vállalkozások bevonásával fejlesztették és építették fel. A két évvel ezelőtti nemzetközi bemutatkozás óta pedig tovább dolgoznak az autókoncepción. (Idén márciusban Károly, Wales hercege Budapesten, az MTA előtt ismerkedett meg az elektromos hibridautó prototípusával.) A csoport az elődök nyomdokain halad. Közülük említik egyebek között Csonka Jánost, aki a porlasztót találta fel, és 1905-ben megalkotta az első magyar gépkocsit, Galamb Józsefet, a Ford konstruktőrét, aki az 1908-ban megjelent T-modell egyik tervezője volt. Nem feledkeznek meg Járay Pálról, aki egyike volt azoknak, akik Volkswagen Bogár karosszériájának szabadalmán dolgoztak az 1930-as években. |