A Solo autó után itt a magyar hibridrobogó


E-mail
Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 

2010.december 07. forrás: Auto Pro

A 2008-as Párizsi Autószalonon bemutatott Solo elnevezésű autó után bőrönd méretűvé összehajtható hibridrobogót fejlesztett ki az ANTRO-csoport Őriszentpéteren.

Az elektromos hajtású, pedálgenerátoros közúti robogó ultrakönnyű anyagból készült – ismertette Hivessy Géza konstruktőr, az alternatív járművek fejlesztésével foglalkozó nonprofit kft. ügyvezetője. Az öszkerékhajtású jármű nagy előnye, hogy összecsukva kis helyen elfér, kerekei ebben a helyzetben zárt térbe kerülnek, hogy ne piszkolják össze a környezetüket, így akár gépkocsiban, akár autóbuszon szállíthatja, vagy irodába, lakásba is beviheti használója. A fejlesztők gondoskodtak arról is, hogy ne kelljen cipelni a 25 kilogrammos járgányt, ezért úgynevezett bőröndkereket konstruáltak, amelyen könnyedén gurul „a csomag” összecsukott állapotban.
A pedálgenerátor kettős célt szolgál, egyrészt hozzájárul a kiegészítő töltéshez, másrészt némi testmozgásra ösztönzi a jármű vezetőjét. A robogó 45-50 kilométer óránkénti sebességre képes, feltöltött akkumulátorral 35 kilométert lehet megtenni vele. Az sem mellékes, hogy csendes és közvetlenül nem szennyezi a környezetet. A prototípus elkészült és működik. – A fejlesztők bíznak abban, hogy lesz folytatás – mondta Győrffy Orsolya, a kft. üzletfejlesztési vezetője.

Ami pedig a Solót illeti, koncepciójárműnek tekintik, amely ötvözi az alternatív és megújuló hajtásmódokat. Hazai és uniós pályázatok révén, saját források felhasználásával, támogatók segítségével, egyetemek, kisebb-nagyobb hazai vállalkozások bevonásával fejlesztették és építették fel. A két évvel ezelőtti nemzetközi bemutatkozás óta pedig tovább dolgoznak az autókoncepción. (Idén márciusban Károly, Wales hercege Budapesten, az MTA előtt ismerkedett meg az elektromos hibridautó prototípusával.)

A csoport az elődök nyomdokain halad. Közülük említik egyebek között Csonka Jánost, aki a porlasztót találta fel, és 1905-ben megalkotta az első magyar gépkocsit, Galamb Józsefet, a Ford konstruktőrét, aki az 1908-ban megjelent T-modell egyik tervezője volt. Nem feledkeznek meg Járay Pálról, aki egyike volt azoknak, akik Volkswagen Bogár karosszériájának szabadalmán dolgoztak az 1930-as években.