A kereskedelmi gázolajár segít a vállalkozóknak


E-mail
Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 

2010.12.20. forrás: Auto Pro

A magyarországi kereskedelmi gázolajár jövő évi bevezetése növeli a magyar fuvarozó kis- és középvállalkozók versenyképességét, a hazai tankolás révén pedig a költségvetésnek többlet jövedéki adóbevétele lesz - hangsúlyozta Vereczkey Zoltán, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) elnöke hétfőn az érdekképviselet évzáró sajtótájékoztatóján, Budapesten. Az MKFE elnöke emlékeztetett arra, hogy az érdekképviselet  javaslatára a kormány bevezette 2011. január elsejétől a  kereskedelmi gázolajárat, amely révén lehetőségük lesz a  Magyarországon tankoló belföldi és külföldi 7,5 tonnánál nagyobb  gépjárművek, illetve autóbuszok esetén a jövedéki adóból literenként  6,50 forintot visszaigényelni.  Az MKFE elnöke hangsúlyozta, hogy a jövedéki adó  visszaigénylésének feltétele az üzemanyagkártyás fizetés, valamint a  vámhivatalnál meglévő regisztráció, amelyet február 15-éig kell  elintézni. 

Vereczkey Zoltán elmondta, hogy az egyesület megállapodott a  Mollal kedvezményekről a tagoknak kibocsátott üzemanyagkártyákhoz  kötődően. Az eddig is működő Mol-MKFE Gold kártya mellett az  egyesület tagjai igényelhetik a Mol-MKFE Green üzemanyagkártyát,  amely többnyire a fuvarozó kis- és középvállalkozók lehetőségeihez  igazítja a feltételeket. 

Az MKFE elnöke elmondta, hogy a jövedéki adó visszaigénylésből,  valamint az Mol-MKFE üzemanyagkártyákhoz kötődő kedvezmények révén  már jelentős üzemanyag-költségcsökkentést lehet elérni, amely a  fuvarozók összköltségének mintegy 40 százalékát teszi ki. 
Vereczkey Zoltán kérdésre válaszolva elmondta, hogy a fuvarozók  versenyképességének javítására az egyesület javasolni fogja az  adómentes napidíj jelenleg 25 euró összegének megemelését 40 euróra,  ami az európai átlagnak felelne meg. 

Az MKFE számítása szerint jövőre a kereskedelmi gázolajár  bevezetésének eredményeként 200 millió literrel növekedhet a  magyarországi töltőállomások éves forgalma. A 6,50 forint jövedéki  adóvisszatérítés 8,5 milliárd forint kiadást jelent a  költségvetésnek, de így is az üzemanyagfogyasztás növekedése révén a  magyar állam 11,5 milliárd többlet jövedéki adóbevételt könyvelhet  el. 

Karmos Gábor, az MKFE főtitkára elmondta, hogy Magyarországon  18,5 ezer fuvarozó vállalkozó 70 ezer tehergépjárművet üzemeltet, a  személyszállításban 2 ezer autóbuszos személyszállító vállalkozás  működik 16 ezer járművel. A szektor 130-140 ezer munkavállalót  foglalkoztat. Magyarországon a közúti közlekedési szektor adja a GDP  6 százalékát, évente 1.600 milliárd forint adót fizet be a  költségvetésnek.