Aláírták a még vizsgált-vitatott trolitendert Szegeden


E-mail
Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 

2011. január 10. forrás: Auto Pro

A vitatott és több oldalról – önkormányzat, NFÜ – is vizsgált szegedi trolitender szerződését hétfőn aláírta a város és az SZKT az Ikarus-Skoda konzorciummal.

Normal 0 21 false false false HU X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normál táblázat"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;}

Célvizsgálatot folytat a Szegedi Közlekedési Kft.-nél, a tömegközlekedés fejlesztési projektet koordináló Szeged Pólus Nonprofit Kft.-nél és az önkormányzatnál a Gazdasági és Pénzügyi Átvételi Ideiglenes Bizottság a trolibeszerzéssel kapcsolatban – közölte hétfőn a delmagyar.hu portállal Gyimesi László (Fidesz-KDNP), a testület elnöke.

– A bizottság arra kíváncsi, hogyan nyerhet egy olyan cég közbeszerzést 10-én, amint 8-án jegyeztek be, hogyan fog 3 milliárd forint értékben trolikat gyártani egy 600 ezer forint alaptőkéjű kft., illetve, hogy az eredeti szándékoknak megfelelő 133 millió forint helyett miért vásárol 225 millió forintért tömegközlekedési járműveket a város – mondta Gyimesi az átvilágító bizottság ülése után. Hozzátette: a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) szabálytalansági vizsgálatot indított az ügyben.

Korábban megírtuk: az SZKT új ügyvezetője, Tóth István Tibor a Gazdasági Versenyhivatalhoz, a Közbeszerzések Tanácsához és a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséghez fordult. Erről pénteken Gyimesi László tájékoztatta a sajtót. A vizsgálatra indoklása szerint azért van szükség, mert ugyanahhoz a tulajdonosi körhöz tartozó cégek nyújtottak be ajánlatot a szegedi trolibusztenderre.

Tóth István Tibor és az önkormányzat hétfőn mindenesetre aláírta a járművek vásárlásáról szóló szerződést a közbeszerzési eljárás győztesével, az Ikarus-Skoda konzorciummal. A szerződés azonban – mondta Gyimesi – felbontható, ha a szállítók "csalárd" módon tettek ajánlatot az eljárás során.
– A tény, hogy hétfőn aláírták a szerződést a közbeszerzési eljárás nyertesével, a Magyar Trolibusz Kft. által vezetett Ikarus-Skoda konzorciummal, azt jelenti-e, hogy mégsem olyan súlyosak a pénteken bejelentett aggályok? – kérdezte a delmagyar.hu az SZKT igazgatóját. Tóth István Tibor a következőt válaszolta: „Tájékoztattam a polgármestert és a Gazdasági és Pénzügyi Átvételi Ideiglenes Bizottságot a fennálló helyzetről, egyúttal tulajdonosi utasítást kértem a szerződés aláírásával kapcsolatban a polgármester úrtól. A tulajdonosi válasz ismeretében és a közbeszerzési törvény szerződéskötésre vonatkozó rendelkezései szerint arra a döntésre jutottam, hogy a nyertes pályázóval a szerződés megkötésre kerül. Az esetlegesen fennálló, a verseny tisztaságát sértő cselekménnyel kapcsolatos bejelentés a megfelelő hatóságokhoz eljutott, akik azt kivizsgálják, így a számukra törvényben biztosított intézkedési jogok tekintetében e döntések az ő hatáskörükbe kerültek."

Normal 0 21 false false false HU X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normál táblázat"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;}